Oldal tetejére

GYIK

Általános információk

Mi a sajtóközlemény?

Egy a sajtó munkatársait tájékoztatni hivatott írásos összefoglaló valamilyen hírértékkel bíró eseményről cikk formájában. Az újságíró az írásban található információkat felhasználva tudósíthat az eseményről, de a megírás jellege miatt az írásos médiumok akár változtatás nélkül is megjelentethetik a közleményt, időt spórolva ezzel.

Mi a hírérték?

Ez dönti el, hogy az újságírók és szerkesztők foglalkoznak-e a témával, lehozzák-e a sajtóközleményt. Ennek sok összetevője lehet, ezért kérünk, olvasd el a kapcsolódó blogbejegyzésünket.

Rólunk

Mik a céljaink?

Szeretnénk, ha ezután olyanokról is tudomást szerezne a média, akik nem tudták kihez forduljanak ez ügyben, féltek a költségektől, vagy épp nem is volt szükségük állandó PR tevékenységre, pedig alkalomadtán jól jött volna nekik a médiafigyelem. Ezután mindenkiről szóljanak a hírek, aki megérdemli.

Kinek éri meg a GetPress használata?

Olyan cégek illetve magánszemélyek számára találtuk ki ezt a szolgáltatást, akiknek nincs szükségük 0-24 órában szervezett külső PR tevékenységre, vagy pedig nem tudják azt megfizetni, de bizonyos események kapcsán szeretnének némi médiafigyelmet. Ezt egyszerűen meg lehet oldani hosszan tartó együttműködés nélkül is. Egy jól megírt sajtóközlemény, és annak helyes menedzselése hozzásegíthet bárkit a kívánt hírveréshez. Mi ezt a fajta együttműködési formát szeretnénk csúcsra járatni.

Ki veheti igénybe a szolgáltatást?

Bármely magyar állampolgár, vagy hazánkban működő cég használhatja a GetPresst.

Csak cégek indíthatnak sajtóközleményt?

Nem, magánemberek is igénybe vehetik a szolgáltatást.

Hogy néz ki a teljes folyamat?

Minden a brief kitöltésével kezdődik, ami alapján mi megírjuk a cikket. Ha a megbízó is jóváhagyja az irományt, akkor kiküldjük a közleményt a folyamatosan frissített, a teljes hazai médiát lefedő sajtólistánkra, majd némi follow up tevékenységgel utólag is próbáljuk növelni a megjelenések számát. Az elért eredményeket folyamatosan figyelemmel lehet kísérni, de a végén egy összesítést is végzünk. Ebben a videóban képekben is bemutatjuk a folyamatot.

Miért éri meg a GetPresst igénybe venni egy sajtóközlemény megírásához?

Mert olcsóbb és egyszerűbb. Egy cikk megírása nem tűnik bonyolult feladatnak, de ahhoz, hogy növeljük a megjelenési esélyeket, egy komplex tevékenységsorozatot kell végigcsinálni, ami szakértelmet és sok munkaórát igényel.

Ideális esetben a megírt közlemény nyelvezetének hasonlítania kell a sajtóban használatosra, hogy a szerkesztők változtatás nélkül átvehessék az anyagot. Minél kevesebb munkába telik ugyanis megjelentetni egy cikket (tehát nem kell szerkeszteni, átírni), annál nagyobb az esélye a sikernek. Ilyen hangnemben írni csak látszólag magától értetődő.

A kiküldött emailnek rengeteg formai szabálynak kell megfelelnie, és meghatározott technikák alkalmazása szükséges, hogy ne automatikusan a spamek között landoljon a küldeményünk, és az újságírók meg is nyissák azt.

A címeket egy sajtólista tartalmazza, amelynek folyamatos aktualizálása nemcsak a közlemény kiküldéséhez, de a follow up tevékenységhez is elengedhetetlen, és végül a megjelenések nyomon követése is a munka fontos része.

Kiválthatja a GetPress a PR ügynökségek, vagy az alkalmazott kommunikációs szakemberek tevékenységét?

Nem feltétlenül. Mi azoknak az igényeit szeretnénk kielégíteni, akiknek nincs szükségük napi/heti szinten szervezett PR tevékenységre, hanem csak bizonyos kiemelt események/hírek kapcsán szeretnének a médiában megjelenni. A kiforrott kommunikációs terv és a marketingeszközök integrált használata egy bizonyos cégméret fölött nagyon hasznos dolog, de az ehhez értő szakembereket meg is kell fizetni.

Lehet hosszú távon használni a GetPresst?

Természetesen. Bár kommunikációs tervet nem gyártunk helyetted és a vállalati arculatodat sem mi fogjuk kitalálni, de annak semmi akadálya, hogy időről-időre igénybe vedd a szolgáltatásainkat, amikor valami médiafigyelemre számot tartó esemény történik veled, vagy a cégeddel.

Milyen lehetőségeim vannak, ha nem vagyok elégedett?

Az általunk megírt cikk első változata nem jelenti azt, hogy véglegesnek is tekintjük. Várjuk az észrevételeidet az esetleges változtatásokkal kapcsolatban, és igyekszünk azokat meg is valósítani. Ezen felül ha a folyamat végén mégsem leszel elégedett a szolgáltatásainkkal, utólag is visszakérheted a pénzedet.

Bármilyen témában lehet sajtóközleményt rendelni?

A komoly megrendelőinkre és a sajtóval való jó kapcsolat ápolására gondolva fenntartjuk a jogot, hogy visszautasítsunk egy megbízást. Aminek nincs legalább minimális hírértéke, azzal úgysem foglalkozik a média, emiatt Te úgyis elégedetlen lennél a folyamat végén, és visszakérnéd a pénzed.

Emellett rontanánk az esélyét más megjelenéseknek is, mert az újságírók – teljesen érthetően – idővel nem vennék komolyan a GetPress közleményeket, ha azok között nagy számban előfordulnának teljesen érdektelen témák is. A visszautasítással számodra tehát kisebb a csalódás, a sajtós kollégákat nem fárasztjuk, és mi sem dolgozunk feleslegesen.

Sok megjelenés = sok látogató/vásárló?

A médiafigyelem együtt jár mind a látogatók, mind a vásárlók gyarapodásával, de nem feltétlenül olyan mértékben, mint gondolnád. Lehet, hogy több ezren elolvasnak egy cikket, de nem fog mindegyikük a honlapodra látogatni vagy az üzletbe betérni. Ugyanakkor egyre többen vásárolunk tudatosan, ami azt jelenti, hogy informálódunk a vásárlási döntéseink meghozatala előtt. Ha tehát pozitív színben tűnsz fel a média hasábjain, azzal csak javítod az esélyét az eladások/látogatások növelésének, akár hosszú távon is.

Általánosan érvényes szabály, hogy a PR-t a többi marketingkommunikációs eszközzel (reklám, vásárlásösztönzés, stb.) kombinálva érdemes használni, hogy egymást erősítve fejtsék ki hatásukat. A GetPresst is minél többször használod, annál nagyobb lehet a későbbi közlemények hatása.

Van néhány ötletem a szolgáltatással kapcsolatban, kivel osszam meg?

Bármikor szívesen vesszük az építő jellegű kritikát, tehát elérhetőségeink bármelyikén megoszthatod velünk. Biztos lehetsz benne, hogy eljut hozzánk, és reagálunk is.

A sajtóközleményekről

Csak regisztrált felhasználók indíthatnak közleményt?

Igen, de a rendelés folyamatát enélkül is elkezdheted, ugyanis közlemény indítás első fázisában a regisztrációt is el lehet végezni, ha korábban nem tetted volna meg.

Mennyi idő alatt készül el egy cikk?

Ez a megrendelt szolgáltatástól függ. Normál csomag esetén az aktiválástól számítva mi maximum 24 óra alatt megírjuk a közleményt. Te ezután természetesen kérhetsz még változtatásokat, amit mi 4 órán belül meg is valósítunk, és utána már csak a jóváhagyásodra van szükség az elküldéshez. Ezek a határidők az Instant közlemények esetén természetesen csökkennek.

Mire jó az Instant közlemény?

Előfordulhatnak olyan, előre nem tervezett események, amikor az 1 napos átfutási idő soknak bizonyul. Ilyen esetekre jelent megoldást a 4 órás határidejű „Instant” közlemény. A csomagok tartalmáról a Szolgáltatások menüpont ad bővebb tájékoztatást.

Mit tehetek megbízóként a sikerért?

A mi sikerünk elsősorban számodra fog hasznot termelni, tehát érdemes megfontolnod az alábbiakat: A brief részletes kitöltésén felül számunka nagy segítség, ha az észrevételeidet, véleményedet is megosztod velünk a közlemény fórumában, és a folyamat során végig elérhető vagy, ha valami halaszthatatlan közlendőnk van: interjút szeretnének tőled, jelezte valaki a részvételét egy eseményeden stb.

Hogy tudok kommunikálni a közleményemért felelős GetPress munkatárssal?

Az elérhetőségeink bármelyikén érdeklődhetsz nálunk, de a közleményeden belül vár majd egy fórum, ahol felteheted a kérdéseidet, és jelezheted észrevételeidet, amire mi ott helyben reagálunk is. Ez természetesen nem nyilvános más felhasználók számára.

Egyszer már leadtam a közleményt, tudok még később változtatást kérni?

Amint kifizetted a szolgáltatást, mi elkezdünk dolgozni a cikkeden, de a kiküldés előtt még bármikor átírhatod a briefet és az egyéb információkat is. Mivel a közleményen belül található egy fórum is, amit csak a megrendelő és mi látunk, így további egyeztetésekre is van lehetőség, például a megírt cikken is kérhetsz még változtatást, mielőtt jóváhagyod azt.

Vissza lehet vonni egy megbízást?

Igen, bármikor kérheted a megbízási díj visszafizetését, ha kifejezetten a szolgáltatásunkkal nem vagy elégedett. Nem fogunk akadékoskodni, azonnal visszautaljuk a pénzt.

Hány közleményt lehet indítani?

A közlemények száma természetesen nincs maximalizálva, annyira érdemes azonban ügyelni, hogy némi idő azért elteljen két cikk között.

Mi az a brief?

A sajtóközlemény pontos előzetes terve, amelyet te töltesz ki. Néhány rövid leírást kell adnod a céljaid/terveid/kívánságaid kapcsán, amit mi felhasználunk a közlemény elkészítése során.

Milyen a jó brief?

Elég részletes, és minden információt tartalmaz, amire különben utána kérdeznénk rá. Nem lesz nehéz ezt teljesíteni, ugyanis úgy építettük fel ennek kitöltési fázisát, hogy könnyű legyen ezeknek az elvárásoknak megfelelni.

Mennyi ideig tart megírni a briefet?

Ez lesz részedről talán a leghosszabb procedúra, de nem lehet megspórolni. Pontosan meg kell tervezni, hogy miként szeretnénk megjelenni a médiában, ehhez pedig részedről is felkészülésre van szükség. Mi megadjuk a támpontokat, amik mentén gyorsan megírod a briefet, így a mondandód tervezése lesz inkább a hosszabb, általában 1 órás folyamat.

Van lehetőség mellékletek feltöltésére egy közleményhez?

Természetesen van, sőt ajánlott is, mert bármi hasznos lehet a cikkíró számára. A különböző audiovizuális tartalmak egyébként is növelik a megjelenés esélyét, ugyanis a szerkesztők szeretik minél szemléletesebbé tenni a közönség elé kerülő anyagokat.

Kit takar a közleménynél a kapcsolattartó?

Ide annak az elérhetőségét add meg, akit a média képviselői kereshetnek további információkat illetően. Ideális esetben ugyanis egy-egy szerkesztő nem csak lehozza változtatás nélkül a sajtóközlemény, hanem felkelti az érdeklődését a téma, és többre is kíváncsi. Mi biztosítjuk neki, hogy megtalálja a számítását, amiből Te jelentősen profitálsz.

Mik azok a megjelenések?

Ez alatt azokat az anyagokat értjük, amelyek a sajtóközlemény kapcsán jelennek meg a médiában. Ez lehet nyomtatott, vagy online cikk, de rádiós vagy televíziós beszámoló, interjú is.

Hogy tudom figyelemmel követni a megjelenéseket?

A sajtóközleményeden belül a „Megjelenések” fül alatt található, folyamatosan frissülő listában követheted nyomon a fejleményeket. A lista elemei között szűrők és sorba rendezési lehetőségek segítenek eligazodni, de a folyamat lezárultakor ezen felül mellékelünk számodra ugyanitt egy Excel táblázatot is, amely tartalmazza az összes megjelenés becsült médiaértékét is.

Hány megjelenésre lehet számítani egy cikk esetében?

A média érdeklődési szintjét nem lehet előre megbecsülni. Mi a jól megírt cikkel és annak menedzselésével megteszünk mindent. Sok múlik azon, hogy a közleményt lehozzák-e olyan médiumok, amelyek mások számára hivatkozási forrásként szolgálnak, és szinte egy az egyben átkerülnek anyagok. Ilyen esetben nyert ügyünk van, különben egyenként kell gyűjtögetni a megjelenéseket, akár utólagos ráhatással is (follow up). A folyamat végén remélhetőleg elégedett leszel.

Meg tudom határozni, hogy milyen médiumokban jelenjen meg a cikk?

A közlemény indításakor jelezheted nekünk, hogy pontosan milyen tematikájú médiumokban szeretnéd viszont látni majd a cikket. Ennek felső limitje nincs, annyi kategóriát választasz, amennyi jól esik. Ezután mi elsősorban az általad megjelölt témákkal foglalkozó médiumokra fogunk koncentrálni, de természetesen ezt a választást ránk is bízhatod. Értjük a dolgunkat.

Mikor jelennek meg az első hírek a sajtóban a közlemény elküldését követően?

Az anyagok megjelenése általában már a közlemény kiküldésének napján megkezdődik.

Mi az a follow-up?

A közlemények kiküldése után még nincs vége a folyamatnak. Előfordulhatnak olyan esetek, hogy a beérkezett email elkerüli az újságíró figyelmét, esetleg valamilyen okból meg sem kapja azt. Mi telefonon megkeressük az olyan kontaktokat, ahol úgy gondoljuk, hogy meg kellett volna jelennie a cikknek, és utánajárunk az elmaradás okának. A follow-up hatására szintén elképzelhető, hogy akiknél megjelent esetleg a cikk, azok ezután további információkat is kérnek, ha elébe megyünk a dolgoknak. Magyarán ez a szekció legalább annyira fontos, mint a cikk elküldése.

Meddig tart a teljes folyamat?

Mi legkésőbb 1 nap alatt végzünk a cikked megírásával, és ha azon nem kérsz változtatást, akkor el is küldjük a megjelölt médiumoknak. Ezután kezdődik a follow-up folyamata, ami maximum 4-5 napot vesz igénybe. Új megjelenésekre a kiküldéstől számítva körülbelül másfél hétig lehet számítani, tehát a megrendelés leadása és az összesítő táblázat kézhezvétele között maximum 2-2,5 hét fog eltelni. Ezek az idők „Instant” közlemény rendelésekor csökkennek.

Mi az a médiaérték?

Egy sajtóközlemény médiaértéke alatt azt az összeget értjük, amit akkor kellett volna a fizetni, ha a cikket fizetett PR cikk formájában jelentette volna meg az adott médium.

Pénzügyek

Mennyibe kerül a szolgáltatás?

Több szolgáltatáscsomag közül is lehet választani, attól függően mennyire sürgős a közlemény kiküldése. Árainkról és az egyes csomagok tartalmáról a Szolgáltatások menüpontban tájékozódhatsz.

Hogy tudok fizetni?

A befizetendő díjat kizárólag banki átutalással tudod rendezni. A szükséges adatokról tájékoztatást kapsz a közlemény indításának utolsó fázisában, és értesítő email formájában is.

Meddig kell fizetnem?

Nincsen fizetési határidő, de a te érdeked, hogy az átutalás minél hamarabb megtörténjen, mi ugyanis csak a pénz megérkezése után küldjük ki a sajtóközleményt.

Milyen számlát kapok?

Megbízóinknak minden esetben a törvényi előírásoknak megfelelő, PDF formátumú elektronikus számlát küldünk emailben.

Hogy működik a pénzvisszafizetési garancia?

Ha bármikor a folyamat során elégedetlen vagy, és úgy érzed, ezt nem tudjuk máshogy orvosolni, akkor egy lehetőséged marad: Jelzed nekünk, és mi visszafizetjük a pénzedet.

A PR tevékenységek végkimenetele soha nem számítható ki teljes körűen. Csak nagy vonalakban lehet tervezni, hogy mi érdekli a médiát, és mi az, ami nem üti meg az ingerküszöböt. Erről olvashatsz egy összefoglaló blogbejegyzést is.

Szeretnénk, ha ennek tudatában kezdenénk el a közös munkát, és a pénzvisszafizetéssel csak akkor élnél, ha tényleg úgy érzed, hogy rajtunk múlt a várt eredmény elmaradása.

Információk a sajtó munkatársainak

A GetPressnek köszönhetően még több haszontalan közlemény fog mostantól érkezni?

Kizárt. Mi csak azokat a cégeket szeretnénk sajtómegjelenéshez segíteni, akik nem engedhetik meg maguknak az állandó PR tevékenységet végző külsős cégek, illetve emiatt saját alkalmazottak megfizetését, vagy úgy ítélik meg, hogy ilyesmire csak alkalomadtán van szükségük.

A hírérték lesz a részünkről a minimum elvárás ahhoz, hogy elvállaljuk a szolgáltatás nyújtását. Pont azért, hogy az érdektelen közleményekkel ne rontsuk a megítélésünket az újságírók és szerkesztők körében. Ebben mindig próbáljuk majd okítani megrendelőinket is.

Mi csak a fentebb említett cégeket szeretnénk némi médiafigyelemhez segíteni, ezért remélhetőleg mindenki biztos lehet benne, hogy ha a GetPress egyik munkatársától kapott emailt, akkor abban számára releváns információ van.

Milyen témában fogok közleményeket kapni a GetPresstől?

A GetPress felhasználói elsősorban a hazai kkv-k lesznek, de bármilyen külföldi tulajdonú, Magyarországon is székhellyel rendelkező cég is igénybe veheti a szolgáltatást. Ami biztos, hogy kizárólag a hazai olvasók/nézők/hallgatók számára releváns, hírértékkel bíró közleményeket fogunk küldeni a tematikák szerint felosztott sajtólistánkra. Az IT témákkal foglalkozó újságíró tehát nem fog tőlünk prosztatarákkal kapcsolatos közleményt kapni.

Hogy tudok feliratkozni a GetPress releváns sajtólistáira?

Ha úgy érzed, releváns információkkal tudunk neked szolgálni, akkor írj nekünk egy üzenetet az info@getpress.hu email címre a neveddel, elérhetőségeiddel, valamint, hogy milyen témákban küldhetünk neked sajtóközleményt.

Tudok részletesebb anyagokat szerezni, vagy interjúkat készíteni egy GetPress közlemény alapján?

Természetesen. Minden cikkünk tartalmazni fogja a szóban forgó eseménnyel kapcsolatban a bővebb információkkal rendelkező kapcsolattartó minden elérhetőségét, így semmi akadálya, hogy felvedd velük a kapcsolatot további részletek megismerése céljából.