Oldal tetejére

Sajtóközlemények Megkönnyíti a grafikusok keresését a hazai crowdsourcing (tesztüzem)

  • Közlemény
  • Megjelenések

Megkönnyíti a grafikusok keresését a hazai crowdsourcing (tesztüzem)

Egyedülálló portfóliós rendszert vezetett be a KreaNod, az év elején indult hazai crowdsourcing startup. Ezáltal az elsősorban design pályázatokat futtató portál lehetővé teszi, hogy hiteles statisztikák és referenciák alapján kereshessünk  kreatív szakembereket.

Korábban nem létezett olyan platform, ahol designerekről garantáltan hiteles információkhoz lehetett jutni. Referenciákat bárki kölcsönvehetett, azok eredetiségét semmi nem garantálta, ahogy arról sem állt rendelkezésre valós információ, hogy azok mennyire a megbízói igényeknek és elvárásoknak megfelelően valósultak meg.

Külföldön már néhány éve elterjedt a design crowdsourcing, de a nagy nemzetközi oldalak is mindössze a pályázatok hatékony levezénylésére törekszenek, a résztvevők egyéni aspirációit kevésbe támogatják. A hazai KreaNod készítői viszont létrehoztak egy olyan portfólió rendszert, amely révén nemcsak győztes kreatívoknak éri meg a pályázatokon részt venni, ugyanis az egyéni megbízásokhoz partnert kereső megbízók is könnyen megtalálhatják őket.

A hazai startup segítségével szakembereket kereső megbízók nem csak abban lehetnek biztosak, hogy a kiszemelt kreatívoknak valósak a referenciáik, hanem azt is látják, más megbízók miképp vélekedtek a munkáikról. A rendszer külön érdekessége, hogy az értékelés a koncepciókat beküldők személyének ismerete nélkül történik. A megítélésre így kizárólag a munka minősége van hatással, a kreatívok személye nem. A rendszer működése során tehát az is elképzelhető, hogy egy nagy tapasztalattal rendelkező profi alacsony értékelést kap, ha nem sikerül egy munkája, míg egy pályája elején járó diák is kiemelkedő eredményeket érhet el. A kreatívok így a pályázatokon való részvétellel gazdagíthatják profiljukat, amely hiteles statisztikák és a beküldött alkotásaik mellett a megbízók véleményét is tartalmazza.

„Nemcsak az volt a célunk, hogy minden pályázaton résztvevőt támogassunk, de a hazai vállalkozásokat is szeretnénk azzal segíteni, hogy megkönnyítjük, és a lehető legbiztonságosabbá tesszük számukra a kreatív szakemberek keresését. Egyre nagyobb jelentőséget tulajdonítanak itthon is a designnak, így fontos, hogy megbízható embereket lehessen találni egy feladatra.” – mondta Szöllősi Gergely, a KreaNod alapítója.

A rendszert egy lista teszi teljessé, amelynek segítségével különböző kritériumok alapján lehet válogatni az oldalra regisztrált kreatívok között. A designerek minden elérhetőségüket megadhatják, így ha a munkáik elnyerik a keresgélő megbízók tetszését, akkor ingyenesen létrejöhet a kapcsolatfelvétel.

Háttérinformációk

A crowdsourcing
 
A crowdsourcing közösségi alkotást jelent, amely arra hivatott, hogy tömegek munkáját összpontosítsa egy cél érdekében. Ez lehet egy konkrét dolog megtervezése, de csak általános ötletelés is. Több formája létezik, amelyek a cél, a folyamat és a lebonyolítás szerint eltérnek, de a legnagyobb különbséget két eljárás között az adhatja, hogy a közösség tagjai együttműködve, vagy egymással versengve munkálkodnak. A crowdsourcing alkalmazása külföldön olyan elterjedt, hogy egyes cégek már saját crowdsourcing oldalakat működtetnek (BMW, Starbucks stb.), míg a felhasználás területét tekintve az orvostudománytól elkezdve a divaton át a történelmi adatgyűjtésig rengeteg területen alkalmazzák.
 
A KreaNodról
 
A KreaNod egy 2013. januárjában indult, hazai piacra koncentráló crowdsourcing oldal, ahol a felhasználók kreatív pályázatokon terveznek marketingeszközöket a megbízók által meghatározott összeg elnyeréséért. A portál fontosnak tartja a profizmust, a sokoldalúságot és az igazságos versengést, a funkciók ezeket szem előtt tartva lettek kidolgozva.

Képek

  • 1000x1000_felirat.png
  • kreativ_profil_sajat_nezet.jpg
  • portfólió elem.png

Videók

Megosztás

Megkönnyíti a grafikusok keresését a hazai crowdsourcing (tesztüzem)

Videók

Összes sajtóközlemény:

15

Kapcsolattartó

  • Szöllősi Gergely
  • alapító
  • +3620-951-6661
  • szollosi.gergely@kreanod.hu